dr Carmen Azuar

doctor

 

María del Carmen Azúar Bonastre

e-mail: carmen-blauth@tlen.pl

 

 

ZAKŁAD / PRACOWNIA: PRACOWNIA JĘZYKOZNAWSTWA I DYDAKTYKI JĘZYKÓW IBERYISKICH

Pełnione funkcje: pracownik Instytutu od 2011 r.

  • Wykładowca 
  • Koordynator ds. praktyk zawodowych, pedagogicznych, doktoranckich i Erasmus 

Specjalizacja naukowa: językoznawca / dydaktyka języka hiszpańskiego

Przebieg kariery naukowej: Absolwentka Historii Sztuki oraz Akademii Teatralnej w Madrycie, ukończyła studia doktoranckie na Uniwersytecie Warszawskim pod kierunkiem Prof. dr hab. Grażyny Grudzińskiej oraz na Uniwersytecie w Alicante (Hiszpania) Prof. dr Teresa Morell. Wielokrotnie stypendystka Ministerstwa Spraw Zagranicznych w Hiszpanii (1990, 2007/2009) oraz Rządu Rzeczpospolitej Polski (2009/2010). Od 1997r wykłada również kultury i język hiszpański w warszawskim oddziale Instytutue Cervantesa. Jako visiting profesor prowadziła zajęcia na Uniwersytetach w Alicante i Sewilli w Hiszpanii (2013/2014), w Utrechcie, Holandii (2014), na Uniwersytecie w La Laguna (Tenerife) (2015) oraz na Uniwersytecie Nova w Lizbonie (2016).

Najważniejsze publikacje:

  •  (2014): "La enseñanza del español coloquial conversacional a través del cine en el aula de ELE intermedio" ("Nauka języka hiszpańskiego kolokwialnego poprzez kino dla uczniów średnio-zawanzowanych”, Revista de Didáctica de la Lengua y Literatura, Universidad de Extremadura (Uniwersytet Extremadura, Hiszpania). 21 str.
  • (2014): Korekta merytoryczna i lingwistyczne konsultacje książki „Hiszpański w tłumaczeniach”, Magdalena Filak, wydawnictwo Preston Publishing, ISBN 978-83-64211-22-5. 149 str.
  • (2012): Monografia p.t. „El cine como herramienta didáctica en el aula de E/LE para la adquisición del español coloquial conversacional” („Kino jako narzędzie dydaktyczne na zajęciach języka hiszpańskiego w nauce języka kolokwialnego”, Uniwersytet w Alicante, Hiszpania; ISBN: 978-84-695-0958-6, str. 356.
  • (2011): Recenzja podręcznika „Clase de cine” („Nauka języka hiszpańskiego poprzez kino”) MarcoELE Revista de Didáctica ELE, n. 12, ISSN 1885-2211.  17 str.
  • (2010): Artykuł p. t. : „El cine en el aula de español lengua extranjera: Presentación de      películas a través de la explotación didáctica del tráiler” („Kino na zajęciach języka hiszpańskiego jako języka obcego: Prezentacja filmów”), Hispanic Horizon, Centre of Spanish, Portuguese, Italian & Latin American Studies, J. Nehru University, New Delhi, India, ISSN 0970-7522, (n. 27). 23 str.

Współpraca z naukowcami i ośrodkami krajowymi:

 

 

 

 

Dyżur: środy, 9-11 (praktyki) / czwartki, 13:30-14:30 (przedmioty), s. 220

Kontaktcarmen-blauth@tlen.pl